CBA

CBA BrandLive

ACHTERGROND

Centraal Beheer ziet dat het steeds moeilijker wordt om haar doelgroep te bereiken en te zorgen voor merkengagement. Bovendien verschuift mediaconsumptie van published naar digitale sociale kanalen, en verslapt de aandacht van consumenten snel. Het is een kwestie van uren voordat een onderwerp al niet meer interessant wordt gevonden. Relevantie heeft een deadline.

OPDRACHT

Daarom wil Centraal Beheer vanaf nu haar merkcommunicatie anders inrichten: van afhankelijkheid van campagnepieken naar 365 dagen per jaar relevante aanwezigheid. Om zo gedurende het gehele jaar top-of-mind bij klanten te blijven en onderdeel van de dagelijkse conversaties te worden. Centraal Beheer wil een prikkelende vernieuwing in de merkcommunicatie die impact heeft, effectiviteit van campagnes vergroot en flexibel genoeg is om in te spelen op de actualiteit. Zij wil haar bereik en merkengagement vergroten door aanwezig te zijn op de plekken waar de conversaties plaatsvinden. Door zich te richten op een constante onderstroom, wil Centraal Beheer komen tot een slimmere, efficiëntere besteding van haar budget.

Kortom: Centraal Beheer wil een nieuwe manier van merkcommunicatie waarmee zij zichzelf op de kaart zet als een eigentijdse, innovatieve, digitale verzekeraar en tegelijkertijd dichter bij haar doelgroep komt te staan.

OPLOSSING

Centraal Beheer werkt intensief samen met DigitasLBi door BrandLIVE in te zetten. We combineren real-time sociale content, strategie en creativiteit met de snelheid van een nieuwsredactie. De autocampagne is aangegrepen om de continue conversaties in een stroomversnelling te brengen.

Om de waardepropositie van Centraal Beheer over te brengen, hebben we dagelijks content ontwikkeld en gedistribueerd. Proactief, reactief, altijd relevant. Snelheid is cruciaal. We gebruiken commercials, 'Even Apeldoorn Bellen'-momenten uit de actualiteit, haken in op herkenbare situaties en grijpen feestdagen aan om content te creëren.

Juiste inzichten zijn essentieel. Daarom gebruiken we analysetools waarmee we input verzamelen en kansen spotten voor onderscheidend werk. Fijnmazige verspreiding van de content naar doelgroep zorgt voor een grotere impact, door slim te targetten en gericht betaalde media in te zetten. Een van de succesfactoren is de nauwe samenwerking met de klant. Hierdoor kunnen we snel besluiten nemen en gebruik maken van de kracht van Centraal Beheer.

RESULTAAT

Het blijft niet onopgemerkt. We worden opgepikt door digitale magazines (Debestesocialmedia, Linda, etc.), andere merken praten met ons mee (ING, KLM, etc) en we halen zelfs het RTL Nieuws. Resultaten overtreffen alle verwachtingen. Per post is het bereik met 400% toegenomen. Er worden meer dan 7 miljoen impressies gegenereerd en zo’n 700.000 interacties. De Facebook engagement rate kwam uit op 11%, ruim boven de industry benchmark. En dat alles met maar €1.500,- aan paid media. BrandLIVE is nu een vanzelfsprekend onderdeel van de organisatie. We verleggen de lat voor merkcommunicatie, met real-time relevante verhalen in de hoofdrol.

PERIODE

BrandLIVE is een doorlopend element in de merkcommunicatie geweest van 24 juli 2014 t/m januari 2015 en loopt nog steeds door.